Sunday, October 16, 2011

PelBAGAi RagAM

dah jauh tengah malam tp mata xnak tido lagi...
sajew layan cite2 lama sementara tunggu bateri laptop ni habis..
senang ley tutupn tido..
klu amik charger nnt takut lagi lambat tido mulalah nk bangun subuh sok pon susah..tahan lagi tp yang x tahan pas subuh tido semula..
huhu..(tolong elakkan wahai cik leha k?)
..sekarang ni tiap2 minggu ade undangan kenduri kahwin..
so tadi saya pegilah 1 kenduri ni..kt kawasan kampung jugak xjauh pon dari rumah..pegi lepas zohor kononnye orang x ramai..sampai2 pergh!..
ramai lagi orang nye..saya pon duduk lepak2 jap dengan mak n makcik2 kampung yg laen..
seb baek jumpe mak..hehe..
tibe2 dalam kesesakan itu ade seorang nenek tua berkerusi roda..
saya lihat mule2 kesian kt makcik tu.
.tp ade 1 perkara yang saya terfikir..aik nenek ni!..
saya mule rasa x berapa suke dalam hati..(teruknye leha)..
die nak bersalam dengan tuan rumah, yang tlg tolak kerusi roda nenek tu mungkin anak die, xpun cucu die.
.yang sy x sangka die boley lepuk (tampar) jerk sape2 yang halang laluan die, kalu ye pon sabar lah ckit,orang tengah sesak kan..
yang saya xtahan tu kt punggung di lepuknye..hehe..
tp xsuke jugaklah camtuh..siap sound lagi " tepi, tepi!..aish!"..
ape daaaa...kite dr kesian terus cam pandang pelik jerk wat yang tu..
klu org tu nmpak mesti die bagi laluan kat nenek tu kan..
zaman ni macam2 perangai lah..

p/s: kite hidup bermasyarakat,yg muda hormat yang tua, yg tua hormat yg muda..sekian terima kasih..hehe

2 comments:

Cikgu Ma said...

bese la...selfish...

ctleha said...

tulah pasal...tp geram jugak,kite yg muda hormat..die dah tua pn camtuh lg..susah klu xigt dah tua..hehe