Saturday, December 25, 2010

Di PersimPANgaN DiLEmA

Hati semakin celaru...bila dibiarkan ati kosong, tanpa datang yang mengetuk terasa bahagia hidup...
Nasihat sekeliling bukakan ati ini, ku terima dengan rela ati...atiku cuba yang terbaek, memilih yang terbaek dan berdoa yang terbaek...
Bila ati ini sudah mampu untuk menerima sesuatu yang baru, kurniaan dari Nya memberi aku rasa kenikmatan dalam ati ini...namun dalam mengenali antara keduanya...bercambah - cambah ia mengikuti...sehingga diri ini tersa seperti mempermainkan semuanya...tp hanya Allah yang tau...bukan pinta ku, bukan niatku...dalam sebuah nilai perkenalan, menjadi persahabtan...namun tidak ku sangka nilai itu bertukar setelah diri ini berusaha memilih yang terbaek...maafkan diriku yang terpaksa menolak dan memilih yang terbaek...bukan tidak sudi tetapi harapan yang disandarkan kepada diri ini membabitkan semua rasa...luahan darimu terlewat setelah aku puas menanti rasa itu selama ini...seseorang yang sangat mengharapkan aku sekian lama dan berusaha tanpa jemu aku terimanya dengan rela hati...akan ku cuba yang terbaek untuk dirinya...
Maafkan diri ku yang serba kekurangan ini temanku...Bukan maksud ku tapi atiku telah diberikan nikmat itu kepada yang laen...semoga persahabatan kita berkekalan tanpa rasa kecewa kerana persahabatan lahir dari hati yang ikhlas..." Awak jangan risau, saya akan jadi sahabat yang terbaik untuk awak"...saya igt kata - kata itu awak...Terima kasih atas persahabtan ini..
Semoga ukhuwwah fillah ini berkekalan selamanya...


Friday, December 24, 2010

PerKHemaHAn TKRS

Empangan Jus, Selandar 27 November 2010...
itulah xtiviti pertama kami di luar kelas...perkhemahan sehari TKRS...
Seronok sangat2!!...
Dapat merehatkan minda dan melepaskan stress..Macam2 yg kami lakukan....berkonvoi dr maktab dengan 3 buah kereta...bertemu dengan pensyarah di dalam perjalanan..Cikgu Rosli Harun...kemudian berhenti sarapan dan meneruskan perjalanan ke tapak perkhemahan..
Sampai dalam pukul 945 kami terus mendirikan khemah...kemudian membina gajet yg sepatutnye pada setiap perkhemahan...
Berjaya kami menghasilkan gajet yg xtau dtg dr mane idea tersebut...tapi kami sgt bangga dengan gajet kami.
..hehe..(terasa syg ditinggalkan kt tengah hutan tu...nk bawak balik xmuat kete)
Persiapan untuk makan tengah hari...bersama - sama melakukan yang terbaek, cz nk makan sedap2..hehe...terima kasih kepada cikgu Roslan Rasip...
Menu kami nasi putih, kari ayam, ikan masin goreng, sambal belacan, ulam timun, sayur kobis...dan teh limau ais...
Nyum!Nyum!...
Sangat menyelerakan...hehe
Berhenti solat zohor berjemaah kemudian, kami pun makan tengahari bersama...hehe
Selesai makan tengahari masa utk berehat...aktiviti kami seterusnya adalah memancing..hehe
Sampai habis seme cacing kami gali, ikan xdpt jugak..sakit jugaklah tulang belakang ni duk tunggu pancing...hehe
Selepas solat asar kami pun berkemas untuk pulang....tiba di maktab lebih kurang pukul 645 petang...
memang sgt seronok!!!!!
Terima kasih kawan2 semua dan tidak lupa kepada pensyarah pembimbing kami...
Di sini ade kenangan utk semua...nk upload gambar banyak sgt...masuk video ni jelah..
Selamat menonton!

video

RinDU SemUA!!!

Salam semuaaaaa....!!!
Rindunye kt blog ni...dah lama xbersua kan...
Biasalah cuti sekolah di mana lagi klu x jadi student...hehe
Igt adelah masa nk mengedap blog klu boring2 kt melaka tu...rupanye ush!...susah nk cakap
disebabkan jadual habis sampai ujung taun dan kami org terakhir maka kami seme mengejas jadual...dari pagi pai malam, isnin pai ahad...sampai kami pun pi kelas x igt hari, x igt tarikh...tgk kelas mane habis arini terus tgk yg esoknye...hehe...akhirnye kami pun dibenarkan utk pulang awal dengan syarat pulun kelas cukup jam...selagi xcukup jam xlepas balik...itulah kami pelajar yang tabah menghadapi dugaan...x igt dunia luar...belajar jerk...sampai saya nk pegi jumpe tempat kesayangan saya pun xsempat...my ZOO...huhu..!!
Pasni entry yg sy akan cite seme mengenai xtiviti sepanjang berada di IPPM...
semester ini amat menyeronokkan...Thanx all of u..termasuk juga pensyarah2 yang banyak memahami dan memberi tunjuk ajar...
Selamat meneroka blog ini dengan cite2 yang menarik...